reklama

Keď ste si ma kúpili, tak si ma aj zjedzte (a nepúšťajte ma!)

Vianočný kapor plávajúci vo vani má stále svojich prívržencov. Pamätám sa na to ako malé dieťa, bol to obrovský zážitok mať „veľkú“ rybu doma v kúpeľni. Keď príde na lámanie chleba a je potrebné kapra zabiť, ľudia sa zľutujú a chcú ho pustiť späť do vody, samozrejme čo najbližšie k ich domovu, aby veľmi netrpel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Podľa môjho názoru je to tonajhoršie, čo kaprovi môžu urobiť. Po vypustení späť do rieky čí rybníkazačína ozajstné trápenie. Po kyslíkovom deficite a šoku ztransportu v taške príde na rad teplotný šok, keď z vane, kdemala voda možno aj 20 °C sa dostane v krátkom čase do vody, ktoráma prinajlepšom niečo okolo 4 °C. Čo ďalej v takto studenejvode, kde iné druhy sú už pokojne zazimované a čakajú napríchod jari? Potrava takmer žiadna, rozhodená fyziológiaorganizmu a ešte oslabená imunita z toľkých šokov, ktorýmimusel chudák kapor prejsť pred kúpou a po nej. Asi si každýdomyslí, čo kapríka čaká.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj keď je táto téma na Vianocetrochu drsná, nedopustite, aby kapor zahynul pre vašu ľútosť hohumánne zabiť. Radšej ho potom nekupujte vôbec alebo si kúpteusmrtenú rybu či už mrazenú alebo chladenú.

Ja som tento rok dal prednosť morskýmrybám, kapor mi príliš nechutí.

Ladislav Pekárik

Ladislav Pekárik

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

optimistický pešiak vo vede, ktorý sa nikdy nechce "zamilovať" do svojej hypotézy (názoru) Zoznam autorových rubrík:  VedaIchtyológiaEvolúciaMediálne nezmyslyPríbehyCyklistikaJedloSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu